torsdag 2 juli 2009

datarum

Snickerilusten vill inte riktigt infinna sig i värmen så istället passade vi på att städa lite idag! Jag fastnade ganska snart i vårt hopplösa skräprum/datarum, Mr M dammade och dammsög resten av huset! Själv släpade och knuffade jag runt möbler i jakt på bättre svängrum.

I skräprummet hade många saker bara hamnat, utan mening eller mål, men nu är det fixat! Eller iallafall nästan... Många saker finns fortfarande kvar som borde bort och de som kommit bort har istället hamnat i källaren, ett annat skräpställe...
Rummet känns iallafall bättre nu, den gamla dator som väntar på att skänkas bort ligger för tillfället i "extrasoffan" i detta rum. På skrivbordet finns nu plats för "nya" datorn och jag hoppas att den kommer att flytta in här nu, jag är trött på att den bord på bardisken i köket!
I ett hörn har Noras lilla bord med stolar fått en plats, här kommer hon kunna ha tebjudning (när mamma surfar!)
Här ryms även skötbordet som jag hoppas att vi mycket snart kan göra oss av med. (Det blir mycket kiss och bajs på golven just nu men det känns kanske som om hon börjar bli något mer medveten om vad som händer...)
Nu ska jag ta mig något gott att dricka och sätta mig i soffan och surfa/sappa. Imorgon blir vi hemma på förmiddagen, N hade feber vid läggdags och var inte alls pigg och glad, hoppas att det går över fort.

Inga kommentarer: