söndag 23 augusti 2009

arbete, arbete och åter arbete

Idag slipar vi fönster. Fyra karmar med tillhörande tvåluftsfönster med dubblaglas... Det är lite trixigt men ändå inte så farligt mycket arbete, många av dem är nämligen inte målade på mer än utsidan.

Jag hoppas att vi hinner med de kvarvarande tre nu i eftermiddag. Skönt att få in allt i "målarrummet" så det bara är att sätta fart när man får tid (lust?!).
Igår gick det mesta av dagen till kalas hos familjen Klarqvist. Trettioåringen H firades med smörgåstårta som han inte äter... I sopsäck levererades födslisen, en domkraft, japp vem vill inte ha en sådan?!!
Eftersom att de i smyg gifte sig förra lördagen levererades en bröllopspresent också, två hönor och en tupp i en papperskartong, grattis, grattis! De har faktiskt pratat om höns så jag tror att de tyckte det var en ganska trevlig present iallafall...
Nu ska jag vispa till en philadelphiafrosting och breda på den nybakade morotskakan. Mamma och bästa hantverkaren Jan kommer hit i eftermiddag. Jag bjöd hit dem på fika men jag gissar att de räknat ut att jag vill ha hjälp med något. Vi behöver en bra lösning på hur vi ska sätta fönstren på "glasverandan", taket är lite väl lågt i framkant. Håll tummarna för att Jan kan fixa det.

Inga kommentarer: