söndag 30 augusti 2009

helgen som försvann!

Vi har haft en underbart bra helg! Här kommer världslängsta inlägget, inget viktigt så sålla friskt!

Fredagkväll med godis i tvsoffan och tidig läggning, bra för dem som gillar att sova!
Lördagsmorgon med Norasovmorgon till klockan nio, tyvärr var mamman på jobbet... Övertid mellan 05.00 och 09.00 hade inte tid att jobba heldag. Den här lördagen var det nämligen loppisrunda planerad!
Stor loppis i en maskinhall på landet utanför Kumla var första stoppet. Tre sagor på cd, en julskiva, två dvdfilmer, tre minisockerkaksformar (till barnrum/sandlådan) och en tygpåse inhandlades för 55:- (53:- + 2:- i "dricks" för formarna som kostade 33 öre styck!)
Efter det följde fyra loppisstopp utan shopping, otroligt! Bilen styrdes då mot Röfors. Vid Missionskyrkan inhandlades en sockerkaksform "modell gammal" samt en söt liten korg till N, "svampkorg"! Kostnad: 3+2:-, niceprice! I skolan köpte jag en liten korgstol till N och en brödform för 70:- + 5:- stolen lite dyr kanske men söt!
Efter lunch på BK blev syster hämtad av familjen. Skrivbord och kombidockvagn kändes som lite jobbig packning om hon skulle åka tåg...
Min familj packade bilen och åkte på Sannerudsmarken. Mycket folk och mycket grejer. Faktiskt inte bara skräp, det trodde jag att det alltid var! Vi gick gatan fram och hamnade på en loppis(!) där jag hittade ett litet skrivbord till N. 20:- kändes för billigt för att släppas. M blev inte jätteglad när jag sa att jag köpt det...
Efter lite fika och inköp av Whiskeynougat (min nya favorit, mumsigt! Tack Fia för tipset!) åkte vi till M:s syster med familj och lastade av övernattningsgrejer och kräftor. Snällaste Butte följde med mig och hämtade bordet, tack, tack!
Kvällen ägnades sedan åt matintag, smarrig kantarellpaj och måååånga kräftor innan vi gick ut till husvagnen för nattsömnen. (Tiiidigt denna kväll med, får man skylla på Nora?!) Succé att sova i "Hugos husvagn" iallafall. N är så nöjd, tack faster och farbror!
I morse vaknade vi före klockan sex... N och jag gick på promenad med hunden före sju. Ganska skönt att röra lite på sig. Halvåtta såg vi till att väcka upp de andra. Brakfrukost och förmiddagsfika blev det sedan innan vi åkte hem. N och jag drog då vidare till Pelltorp för Blockcitatlingonplockning. Nora har fått en egen (barn)bärplockare, jättegullig, tack framor!

Inga kommentarer: