söndag 16 augusti 2009

utvilad

helgen har passerat och man förväntas vara utvilad... Här har något gått fel, jag är tröttare idag än jag var i fredags!

Aktiviteterna den här helgen har varit ganska många. I fredags slutade jag lunch för att ta med ungen och min mamma till "lek och buslandet". Vi hade trevligt, det var precis så stort och fint som alla säger! Planerar att ha min 30årsfest där :-)
I lördags kom syster och systerbarnen hit och matsäckskorgen packade för en dag på folkracebanan! Barnen tyckte det var sådär intressant, när matsäcken var slut åkte vi hem och lekte istället. Barnen vände upp och ned på Noras rum, mammorna fikade i köket, slappt och bra!
På kvällen hade vi kräftkalas med min pappa och lillebror som sedan sov kvar (funktionärer på folkracet både lördag och söndag så det passade så bra så!). Kräftorna var kalasgoda, tack M för fiskandet och tack I för kokningen! Tack pappa för vinet (och huvudvärken...).
Idag har N och jag varit själva hela dagen. Jag har mått sådär, allt blir så enkelt och bra då, eller inte! I förmiddags åkte vi iallafall till min mamma och hämtade ett cykelställ. J hjälpte mig att lasta det på kärran och koppla på så att jag fick med det hem.
När N sedan sov middag i bilen passade jag på att gräva ned det utanför garaget, lite nöjd med mig själv faktiskt! Nu behöver jag inte vara rädd att cykeln ska välta när jag lastar i och ur N i barnsadeln. (Den gjorde det igår, jag hann rädda henne och allt gick bra men det var droppen som fick mig att se till att fixa detta.)
Nu ska jag springa ut med hunden en sväng och sedan krypa ned i sängen och hoppas på att vakna pigg och glad i morgon! Då är det vardag på riktigt igen, N ska till dagis osv. Jag är lite nervös, jag hoppas att det går bra!

Inga kommentarer: