söndag 15 november 2009

oförändrat läge

Vi hostar, snorar och fryser. Liten är fortfarande ok men övriga familjen mår INTE bra. Mycket te med honung blir det (och därmed nattliga toalettbesök, jisses stackars blåsa!).
Igår eftermiddag ryckte jag upp mig och tog en sväng till skogen med N. Med oss hem hade vi lite ris och mossa som sedan pysslades ihop till hjärtan. Jättekul, vill pyssla meeer!
Till middag blev det potatisgratäng, lövbiff och en god sallad följt av blåbärspaj med vaniljsås, och jag lovar det smakade ingenting, kul :-(
lingonhjärta som inte hittat sin plats ännu...
liten granplanta upphittad i ett nydikat dike(!) åh vad jag längtar till advent och jul!
hemsnickrad tavla, gjord av sånt som vi hade hemma! (ska hängas upp på väggen, någongång...) underbar ängel från "Hantverket" den här har jag köpt och över Noras säng hänger en som vi fått av Maria W, tack tack!
griffeltavla inköpt på förra helgens auktion, jag har tyvärr inga kritor... (Finns i leksaksaffären, jag vet!)

1 kommentar:

Kerstin sa...

Men fy att ni skulle bli så dåliga.
Hur är det med Nora ikväll? Är hon också på väg att bli sjuk?
Tänker på er och skickar massor med krya på er kramar.