söndag 13 december 2009

JUL

Granarna står så gröna och granna i stugan... Två finfina granar hittade vi i skogen idag. Båda är nu pyntade med kulor och hjärtan och båda står nu inträngda på varsitt trångt utrymme... Attans att man inte har bättre med plats.

Jag gillar julen så mycket att granen faktiskt borde ha en alldeles egen, given plats som liksom står ödslig och tom och bara väntar resten av året, men nej riktigt så stort bor vi inte, inte ens nästan...
Dagen har annars ägnats åt det som försummades igår, städning, tvättning och matlagning. Känner mig lite, lite piggare idag faktiskt ;-)
Ikväll fick vi äntligen till det! (fri tolkning...) Jag och vännen K har varit på underbar långpromenad i "byn". Gata upp och gata ned, hela tiden babblandes om allt, allt, allt. Nu har jag skoskav och öronskav men jösses vad skönt det var! (Jag är obokad alla kvällar efter 19.30 den här vecka om du har lust K!)
Efter motionen känner jag mig otroligt pigg så nu ska jag gå och pyssla! Jag håller på med en liten pappersvimpelgirlang till Noras gran.

Inga kommentarer: