torsdag 31 december 2009

vill, vill, vill

Åh vad arg jag blir! Jag vill (och ska!) köpa kamera, inte en, utan minst två, kanske tre!
Jag vill ha en systemkamera, älskade storasyster har en som jag är lite avis på. Det kostar faktiskt ingen förmögenhet heller, så länge man inte ska ha massa tillbehör till den och det behöver jag nog inte till att börja med.
En videokamera vill vi ha, lite sent för att fånga lillans första steg och ord kanske, men som A på jobbet sa "det är många steg kvar".
En ny kompakt kamera skulle kanske också behövas. Den vi har är ca 5 år gammal och inte jättebra längre... Konstigt?
Till problemet, vi har inga pengar! Haha, den var rolig, eller hur?! (Jag är typ mobbad på jobbet och inom familjen för att jag är lite ekonomisk...)
Nej problemet är att jag/vi inte kan något om detta. Jag vet inte vad man ska tänka på, vet inte vad man ska jämföra, vad som ska vägas för och emot, jag kommer till prisjämförelsen sedan är det stopp.
Hjälp någon, jag vill handla nuuu! Nuuu, nuu!
söt kompaktkamera, ser väl jättebra ut, eller?
systemkamera, största fördelen: Samma märke som systers, dvs hon kan lära mig saker! Och låna ut grejer!
videokamera! Här är det störst problem. Jag fattar ingenting, absolut ingenting! Men den här ser ju seriös ut, märke, stilren och allt det där...

1 kommentar:

Kerstin sa...

Fråga min Micke! Han älskar fotografering. Och är lite kunnig.
Ha det gott!
Kram