fredag 29 januari 2010

snart kanske

Mitt sjuka håller på att gå över. Feber tisdag och torsdag (varannan dag är lagom), i övrigt "bara" förkyld. Nyser som en elefant och kraxar som en kråka, men är piggare i alla fall.
För någon vecka sedan köpte vi en knippe nya kameror. Sedan dess har jag mest varit trött och hängig och inte alls haft någon vidare lust att studera instruktionsböcker och installera nya program i datorn.
Nu känner jag lite, lite lust. Tyvärr är alla kartonger med instruktioner och installationsskivor instängda i sovrummet med mannen som sover efter nattens jobbande. Kamerorna har jag dock tillgång till!
Ett ytte pytte litet problem är bristen på minneskort... Vi väntar ett på posten precis nu (gärna idag, tack!) I kompaktkameran finns ett litet, litet inbyggt minne. Med detta har jag tagit dessa bilder i lägsta möjliga kvalité och minsta möjliga storlek.
Mellanmål i soffan(!) te och smörgås "det tycker vi om" som liten brukar säga!
Matplats. Här är det mycket som ska fixas. Bänken ska bytas mot stolar bland annat. På väggen har det suttit en hylla som ska ersättas med en tavellist, jag ska bara bli frisk först... (Så att det är möjligt/tillåtet att åka på shopping!) En total "makeover" av rummet planeras också. Nya tapeter, nytt golv och lite annat nytt som vi drömmer om :-)

Inga kommentarer: