lördag 2 januari 2010

utmaning

Hittade denna lilla utmaning i en blogg som jag läser. Det är nog mest om tidsfördriv, men jag nappar. Här kommer mina svar på trettio otroligt viktiga frågor.

1. Var är din mobiltelefon Vet ej, håller inte jättenoga ordning på den...
2. Var är din andra hälft? I sängen, sovmorgon, som vanligt.
3. Ditt hår är?Färgat för mörkt, vänjer mig lite men inte helt.
4. Din mamma är? Mycket bra att ha, henne gillar jag!
5.Din pappa är? En kul prick, vi är nog ganska lika, han vet inte vart han har nycklar, plånbok, glasögon... Det vet inte jag heller...
6. Det bästa du vet? Nora, överlägsen etta! Mr M, familj och vänner finns också med på listan men utmanas just nu av snö, skidåkning och korvgrillning :-) Hihi!
7. Din dröm inatt? Vadå drömma? Jag snarkar och sover på nätterna, gör inte alla det?
8. Din dröm/ditt mål? Att ha det bra, göra roliga saker och se Nora växa och må bra. Japp, det nöjer jag mig med!
9. Rummet du är i? Vardagsrum/tvrum/kök, nej vi är inte direkt trångbodda men efter en riven vägg och med svårt att uttrycka sig så heter rummet så.
10. Hur är vädret? Snöigt och lagom kallt. Uuunderbart!
11. Din fobi? Ormar kanske. Eller inget. Så vi säger väl ormar då.
12. Var vill du vara om 5 år? Hmm, hur menar du då? Hemma låter väl sådär men jag drömmer faktiskt inte om en bal på slottet. Men det är klart, Thailand skulle ju inte vara helt fel!
13. Vad var du igår kväll? En soffpotatis! Tittade på film och mulade godis. Känns bra... Not.
14. Vad är du inte? Sångerska? Dansare? Drottning? Prinsessa? Trött, grinig, elak eller vältränad är jag inte heller!
15. En sak du önskar dig? Välja en, bara en? Okej, LYCKA! Lycka för mig är: inga krig och ingen svält, att alla jag känner får vara friska och ha det bra, till detta skulle ett par mille sitta fint. Typ drömvinsten på 170 M.
16. Var du växte upp? Pelltorp, Sweden. I ett rött hus med vita knutar (svarta i början) på landet.
17. Det sista du gjorde innan detta? Startade tvättmaskinen och sorterade högar för ytterligare ca 6 starter... Behöver jag säga att vi har luftigt i garderoberna?
18. Dina kläder? Det är vinter, svaret är: Underställ och raggsockar, alltid!
19. Din TV? 50 tum mitt på väggen i det där rummet ni vet, tv/vardags/kök.
20. Ditt/dina husdjur? Mr M, lilla N, hunden Melker och katten Stina.
21. Din dator? Delas med Mr M, tyvärr.
22. Ditt humör? Bra, tills nu. Liten vill ha glöt, lälling, ägg. Okej jag fattar hon är hungrig men detta är ju viktigt! Och snart klart.
23. Saknar någon? Ska träffa mamma och syster med familjer idag, träffar pappa och lillasyster lite för sällan, men jag vet ju var de finns, så nix.
24. Din bil? Silverfärgad Volvo V70, precis som alla andra i byn! Och en röd lite äldre volvokombi som är jättekul att glida runt i... Eller inte!
25. Något du inte har på dig? Allt som skulle kunna kallas fint alt. snyggt...
26. Favoritaffär? Gekås, Ullared. Någon mer som är på?!
27. Din sommar var? Kall och regning som jag minns det, eller?
28. Älskar du någon? Hmm? Vem skulle det vara? Mr M och N kanske?! Och mamma. Och pappa. Och systrarna!
29. Favoritfärg? Vit, vitt, antikvit, bruten vit, äggskalsvit och beige.
30. När skrattade du senast? Oj, jobbigt. Jag kommer inte ihåg! Kul liv?! Har nog inte hunnit med det än idag. Återkommer när det händer, hoppas att ni inte får vänta för länge...

Inga kommentarer: