torsdag 12 augusti 2010

heldag med skojigheter

Först Hallsberg och Childrens upptäckarhus tillsammans med Nora, Noras farmor, faster och kusiner H och L. Ett par timmar med rolig lek och stillsam vuxenfika (japp, barnen lekte och vi drack te/kaffe, LYX!).

God lunch på pizzeria Milano och en liten sväng i centrumhuset innan hemfärden.
Ikväll har jag sedan njutit av att vara barnfri. Trädgårdsvisning hos I och L i Kärr, Finnerödja, en av mina favoritträdgårdar!
Bilder säger så mycket mer än ord!
Rysk staketdruva (håller sig inte inom maxgränsen...)
superfin "hörna" bakom huset där Ingmarie har sin gigantiska fuchsiasamling!
blomma eller bakelse?!

4 kommentarer:

Ing-Marie sa...

Hoppsan.... har jag haft en superfotograf här idag ?? ;-)
Vilka fina bilder, kan knappt tro att jag bor där (man ser inte själv hur man har det när man går i det hela dagarna) Kul att du tycker om trädgården(med allt ogräs) Skulle gärna ha pratat mer med dig och med flera men det blir många frågor om allt mellan himmel och jord, så man svarar lite här och lite där. De sista gick 21,15 och de hann jag prata lite mer med.

Ing-Marie sa...

Glömde säga att blomman heter Berts Whiskey så det va ingen bakelse ;-)

. sa...

Ogräs? Nu överdriver du! Tack för att vi fick komma (Och ta bilder...) Ses om en vecka!

Hanna sa...

Wow vilken fräsig blomma, den där whiskeybakelsen. Fina kort Malin och fin trädgår.