tisdag 12 oktober 2010

träningsvärk

Ont i axlar, armar och lår. Har jag tränat? Japp det var ju barngympa igår... Barn 2-4 år...

"Stor och liten" heter gruppen vi är med i och igår var det "stor och liten bana", barn och vuxna gör samma saker på varsin bana brevid varandra.
Tävlingsmänniska som jag är utmanade jag ju såklart N där det var möjligt. Jag vinner faktiskt de flesta grenarna än men... INTE tunneln!
Tre vanliga gymnastiksalsbänkar uppställda med ca en meters mellanrum, på dessa ligger det madrasser som tak och under blir det då två tunnlar. N får plats att krypa medans jag måste åla, med en halkig långärmad är det liiite besvärligt... Nora vann stort alla gångerna.
(Direkt efter den övningen var det dags för barnen att åka matta, hon sitter på och jag springer med yttepytte små steg baklänges och släpar henne, hej benträning! Och vadå "stor och liten bana", tror ni jag fick åka någongång?!)

Inga kommentarer: