fredag 10 december 2010

otursbebis?

Först bakfylleillamående i cirka 10 veckor, sedan hosta i fyra, förkylning två och nu händerna i bandage... Hur ska denna graviditet fortsätta?!

N och jag bakade pepparkakshus igår, roligt och fint men tålamods krävande för liten.
Tyvärr slutade det lite illa. Jag brände mig på steklaggen där jag hade smällt socker, när jag ryckte undan handen skvätte det socker på den andra handen och för att skydda den från smärtan slängde jag andra handen på den... Smart, jag vet...
Efter ett besök på vårdcentralen har jag nu finfina omslag på båda händerna. Höger hand är inslagen som en boxningshandske och på vänster har jag två "fingertutor", både snyggt och otroligt praktiskt...
Att jag dessutom gräddade takdelarna för lite betyder att vi nu har ett pepparkakshus vars tak har rasat in, härliga, härliga julefrid!

Inga kommentarer: