söndag 16 januari 2011

barnrum

Julgransplundring på Noras rum igår. Den rosa granen har stått grön och grann sedan strax före jul (den började sitt inneliv i vårt sovrum men fick flytta). Att ha en egen gran på rummet är kanon. Tycker mamman! Då får ju jag pynta "min" gran i fred ;-)

Nora med sin gran i sitt fiiina rum (jag hade lovat henne en rosapyntad så på juldagen pyntades denna skönhet av min lila skönhet!)
Bebisrummet är på G. Vi har inte bråttom, så det får bli lite pyssel då och då. Mr M har försökt få N att byta rum. Hennes neutrala tapeter med stjärnor skulle passa ofödd liten och hon skulle kunna få nya fiiina rosa (favoritfärgen...) i det andra rummet, men icke! Hon vill ha sitt "särn" rum kvar!
snyggrummet... Tokblå är inte blått nog! Nu blir det att rolla vitt innan tapetsering, jippi! (Jag har börjat slipa så långt armarna når!)

Inga kommentarer: