söndag 6 mars 2011

elaka mamman...

Den värsta i världen, minst... Jag hade ångest när jag kröp ner i min säng igår, ville helst av allt gå och hämta lilla monstret och lägga henne brevid mig!

Det blev lite tokigt igår vid middagsbordet. En liten trött och förkyld tjej satt och lekte med maten, hängde på bordet med halva kroppen, lyssnade inte alls, slängde runt med glaset i handen och så vidare.
Som vanligt( ja det blir liksom så allt oftare...) hotade vi "om du gör så blir det" den här gången råkade vi säga: läggdags...Det funkade inte alls, ingen bättring, så det blev läggdags, klockan 18.00.
Till saken hör att fam E/W med favoriterkillarna A skulle titta in en sväng... När de kom och mitt lilla hjärta låg i sängen och grinade... Jag satt med henne nästan hela tiden, vi läste saga och lyssnade på Astrid Lindgren på CD. Till slut somnade hon, lilla älsklingen...
Det var härligt att vakna 05.50 av små tassande barnfötter idag!

1 kommentar:

Hanna sa...

Äh det var väl inte så farligt. Handlingar får konsekvenser, även för små barn. Bra genomfört!