tisdag 3 januari 2012

carpe diem

Fånga dagen på latin.

Jag försöker leva i nuet. Njuta av vardagen. Leka med mina barn. Vara med och se barnens framsteg. Uppleva saker tillsammans med dem. Men detta ska kombineras med tvätt, städ, matlagning och vakna nätter...
Harry är inte bra på att sova på natten. Han vaknar och vaknar och vaknar. Jag tänker sluta amma nu och låter honom inte längre få bröstet. Detta resulterar i en hel del skrik men jag har bestämt mig.
Nu äter han två gånger på natten och är vaken cirka 5-6 gånger. Förut var det cirka 8 gånger och mat nästan lika många... Malin snart 32 kommer att bli vuxen på kuppen, jag har börjat smaka kaffe! Det måste vara kroppens skrik på hjälp!
Storasyster är inte helt nöjd med tillvaron hon heller. Mammans ork och energi matchar inte en snart femårings krav på stimulans...

Inga kommentarer: