tisdag 20 mars 2012

nu och då

Förra året hängde jag på låset. Jag och tiotusentals andra. Hela systemet hängde sig och väntan blev låååång. I år har jag inte vågat, inte velat veta. Rädd för beskedet. Men när jag såg att andra visste så... Jag talar förstås om skatteverkets hemsida och inkomstdeklarationen. Nu vet jag hur det gick. Jag kan andas ut. Tjänar man väldigt lite pengar så betalar man väldigt lite skatt (eller nähä det kanske inte var riktigt sant!) Jag får tillbaka! Drygt 4000:- jag kan inte tro det! Underbart!

3 kommentarer:

Ing-Marie sa...

Har du fått dina deklarationspapper redan eller kan man se det på datorn någon stans ?
GRATTIS och tack för det skatteverket! (eller brukar man säga televerket) Va skönt om man fick som du 4000 tillbaka , men inte då, blir väl några tusen minus som vanligt...konstigt för jag har ju aldrig några pengar längre utan att går till skatt och räkningar :-(
//Ing-Marie

. sa...

På skatteverketshemsida kan man e-deklarera om man tex har bank-id.
Det där med pengar är inte kul, lite dåligt med dem här också då vi(jag) väljer att snåla på föräldradagarna. Håller tummarna för dig nu då!

i sa...

Nej jag har inget bank-id och e-deklarerar inte (bara godkänner sen vad skatteverket räknat ut), så då får jag vänta några dagar än...