torsdag 18 december 2014

Postis Persson

Kommer ni ihåg min julönskan från förra året? SLUTA SKICKA JULKORT!!!

Vi jobbar på och de flesta julkorten lämmar terminalen redan natten efter kvällen de kom in. Men det kostar! Oj vad trött och sliten jag känner mig...

Jag jobbar inte direkt med julkorten men hela terminalen påverkas av de ökade volymerna.

Det är tufft men kul när man ser att det hjälper när man tar i lite till och hjälps åt!

Skicka några hälsningar till ni, jag jobbar extra på söndag och behöver ha något att göra då ;-)

2 kommentarer:

Mary sa...

Vet inte hur många år Posten har funnits men julen har väl iaf funnits sen typ Jesus föddes eller nåt och infaller samma tid varje år, Tycker kanske att det är lite väl lång "inkörningsperiod" för Posten att få till en bra rutin för detta :) Ungefär som att alla tåg står stilla när det blir kallt. Ta tag i rutinerna på högre nivå Malin!!! Själv skickar jag typ två julkort per post/år, så jag är oskyldig :)

. sa...

Haha! Klockrent! Posten är ungefär jämnårig med Jesus så ja ganska lång "inkörningsperiod"

Jag ska bli LEAN-polis på mitt jobb har jag tänkt. Det känns som om det är lösningen på alla våra problem. Jag trodde väl aldrig att jag skulle säga detta men jag saknar LEAN!