måndag 12 juni 2017

Vilken helg!

I torsdags var vi på supermysig fotbollsavslutning i skogen. Korvgrillning och fri lek. Som de lekte!

I fredags fick vi ett extra barn med oss efter skolan. De roade sig med att cykla fram och tillbaka mellan sina hus och hämta pengar pch köpa "fidget spinners". Hur har man kunna levt utan en liksom?! Det slutade med att N sov hos kompisen.

Lördag, morgonsjobb för mig och sedan snabbdate med mamma och syster hemma i Pälltorp. Jag tiggde till mig några IKEA ljuslyktor som nu pryder våran glasveranda. Vi behövde 14 och hade 11 så nu är det så fint!

Eftermiddagen ägnades åt burktömning. Lördagsgodis, kakor och glass inhandlades för våra sista  gamla enkronor. Nöjda med ansträngningen! (Vi åkte till tre olika butiker för att bli av med dem!)

Söndag blev det ännu mera kompislek för N. H och jag passade på att gå och meta en stund på förmiddagen. Inget napp som tur var... Sedan fick han faktiskt vara med och leka i lekparkerna. Fyra glada tredjeklassare var det som tog hand om honom. Kul!

Lite grekpackning har jag hunnit med också. Vi har fått lånat en tredje kabinväska så nu har vi varsin att fylla. De sista sakerna är beställda och det mesta är inhandlat. På lördag sticker vi!

Inga kommentarer: