torsdag 10 januari 2008

julgransplundring

Idag har jag plockat undan lite julgrejer. Har inte alls längtat efter att ta undan allt som jag brukar. I år vill jag ha julen kvar, iallafall granen! Den står fortfarande så grön och grann i stugan, drygt 4 veckor har den förgyllt vårt vardagsrum. Tji fick alla som sa att den skulle barra innan jul!

Jag tror att den iallafall får stå tills "Knut" innan den åker ut.

Lite fint blir det dock nu när tomtar och adventsljusstakar lämnar plats åt andra små "pynt". Jag hade köpt en del nya grejer innan jul som jag är glad att få plocka fram igen.


Jag har bytt ut Noras dyra gardiner mot billiga och det blev sååå fint! (Passar bättre men inte helt bra, ska försöka hitta andra, perfekta gardiner, typ vita...)


Billyn som skulle målas om i höstas (somras?!) är nu klar. Jag skyller det långsamma händelseförloppet på Micke, jag fick inte ha mina saker kvar i garaget och då hade jag ingenstans att vara...


När Nora sov förmiddag fick vitrinluckorna sin första strykning, jag hoppas på att bli klar med dem i helgen... Sedan tror jag att det är soffbordets tur att få lite stryk! Måste köpa nytt sandpapper och penslar först bara!


Lite suddigt men ändå! Obs! antennkabeln har inte alltid varit där...



Noras fönster, gardinens mönster passar sådär (eller inte alls!!!) med tapetens.



I N:s säng just nu. När min mamma skickade med mig det gamla lakanet tänkte jag det där kommer aldrig hamna i min prinsessas säng! Nu är det det fiiinaste hon har!!! (ca sju månader senare, ombytlig? vem? jag? nää...) EP var min pappas faster!




1 kommentar:

Vita Damen sa...

Halloj, vilka fina lakan, jag tänkt lika dant om "sånt" för nåt år sedan, "gammalt-skräp" ? NOT, inte i dag. Hoppas allt är bra med er./jen