torsdag 6 mars 2008

torsdagsrapport

Idag har vi varit på Casselgårdens öppnabarntimmar. Mycket trevligt tycker jag, och förhoppningsvis Nora! Vi lämnade in vår "ansökan" om medlemskap för Nora i svenska kyrkan också. Vi har valt att inte döpa henne, vi känner inte för det helt enkelt. Hon får välja själv så småning om. Jag var femton år när jag döptes och det gick bra det med!

Denna vecka har jag försökt att gå en lite längre och raskare promenad med hund och vagn. Jag kan meddela att det nu känns i låren... Träningsverk av att gå, hur otränad är man då på en skala?!! Inatt började vi med "nattvälling avvänjning". Det blev lite tokigt, hon vaknade klockan 05.50 och ville ha välling. När den inte kom som den brukar blev hon ledsen och arg och ville inte somna om... Klockan 06.45, när hon var tyst en hundradels sekund, passade jag på att storma in och tjoa "nu är det morgon, dags att gå upp" så glatt jag bara kunde. Klockan 08.00 sov hon första middagsluren... Nu är hon snart redo för sängen, undrar just hur denna natt kommer att bli... Trött som skrutt, somnade nästan i kvällsgröten rapportera pappan!

Inga kommentarer: