söndag 4 januari 2009

älskade vinter!

Idag vid uppstigning visade utetermometern -20 grader. Burr säger Nora och vi håller med.

Jag har varit ute med hunden nu, jag älskar att klä på mig mitt supersnygga skidställ (japp, jag tycker verkligen om det!) och häva mig ut när det är så här kallt. Känns äventyrligt och underbart att trotsa kylan. Med rätt kläder är det här vädret så skönt, iallafall en liten stund...
Nu sitter vi och myser i soffan, tittar på tv och eldar i öppnaspisen. Jag surfar runt och kollar efter öppna skidnedfarter, längtar verkligen efter skidåkning. Funderar även på längdskidåkning, kanske skulle låna mammas gamla grejer och prova på en sväng...
Korvgrillning var på dagsschemat men det får nog vara. Blir till att steka den och ägna dagen åt inomhuslek istället. Besök av Kumlakusinerna kom innanför dörren nu!

Inga kommentarer: