fredag 9 januari 2009

öppnaförskolan

Nora och jag har, vår vana trogen, besökt öppnaförskolan den här veckan. Onsdagförmiddag den kommunala och torsdagförmiddag den kyrkliga.

Det gäller att ha ordning i schemat om man ska hinna med detta: frukost för tre (hund, unge, morsa!)tillsnyggning (hmm, inte vår grej men gaddarna måste ju borstas och kläder är bra när man ska ut!), morgonpromenad och ibland även en ugnspannkaka innan klockan 9... (Pannkakan var dessutom den dagen som vi sov till klockan 8!)

Jag tycker att det är värt en extra ansträngning dessa dagar, jag gillar öppnaförskolan! Det hade jag gärna talat om för tidningsreporten som var och knäppte bilder på Casselgården i torsdag, men jag vågade inte... Är kanske inte sååå sugen på att citeras i dagspressen!Bilderna var fina iallafall och nu måste vi skaffa en klippbok!

Bilder lånade från NA utan lov, hoppas att det inte är brottsligt! (Isåfall ber jag om lov!) sångsamling (N dansar framför granen) Matdags (bild från webtidningen)

Inga kommentarer: