tisdag 24 februari 2009

andra timmen!

Andra dagen på förskolan gick lika bra som den första. Nora åkte pulka med fröken, pappan gick runt och tittade. Imorgon väntar tredje timmen, det går verkligen fort med inskolning...

Idag har vi varit i lekparken, N älskar rutschkanan! Mammans tålamod räckte tyvärr bara till två åk... De tog ca 20 minuter!! Hon har inte bråttom direkt...
Jag har för övrigt nedräkning. Nu är det bara tre "Ensamkvällar" kvar, sedan är vi hemma båda två (alla tre eller fem föresten!) varje eftermiddag/kväll. Då kan vi dela på hundpromenader och matlagning och allt annat! Lyx, jag längtar!
På jobbet blir det bättre och bättre. Arbetsuppgifterna är riktigt roliga, arbetstiderna blir kalas (hoppas jag!) och nu kan man väl nästan säga att jag vet att jag blir kvar... Ingen som sagt att det blir så, men ingen har heller sagt motsatsen! På min gamla avdelning börjar de gå dagtid om två veckor så nu behöver jag inte oroa mig för arbetstiderna där heller.
Dags för en ny runda med penseln, snart är alla luckor klara (bara en vindsdörr kvar sedan...).

Inga kommentarer: