tisdag 17 februari 2009

egentid

Ett begrepp som diskuterats ett flertal gånger här hemma. Jag tror att alla dessa tillfällen infallit under de senaste 22 månaderna... Jag har tyckt att fördelningen av tiden varit lite ojämn, men nog om det för jag badar i egentid nu!!

Jag käkar lunchen på jobbet klockan 10.30 för att få heeela lunchen, 48 minuter, till en promenad. Uuunderbart att få gå i min takt, dit jag vill och utan att behöva tänka på någon annan!
Jag slutar jobbet klockan 14.00, är hemma 14.05 och har hela långa eftermiddagen ihop med N och hunden. När klockan sedan blir 19.15-19.30 är det läggdags för lilla fröken och jag får på nytt egentid!!
Idag har vi träffat älgar igen. Jag tänkte släppa Melker i skogen vi har närmast, tog Nora i ryggan och gick ditåt. Plötsligt knakar det till och ko med två kalvar lunkar bekymrat undan. De stannar och glor på oss en bit bort, vi glor tillbaka förstås! Behöver jag tillägga att vi inte släppte någon hund i skogen och att vi ganska snart gick hemåt?!
(För alla som bor nära kan jag berätta att det var ca 100 m från Preem, in i gamla kraftledningsgatan och där stigen delar sig vänster tryckeriet och raktfram stigen bakom Vindarnasväg!!!)
Vi gick hem och åkte pulka i trädgården istället. M drog N i hundpulkan, hon gillade det skarpt och jag tror att även han tyckte det var kul när han vande sig.
Nu i kväll har jag målat på mitt senaste projekt... Innan det kan slutföras behöver jag dock 5 st krokar, sådana som man hänger kläder på på en bräda på väggen. Alla som förstår min usla beskrivning och har ett tips på vart det finns, hör av er!
Imorgon ska jag hem till mamma och lära mig en sak. Hoppas, hoppas att jag fixar det!
På jobbet går det framåt, det är riktigt kul! Kul att lära sig nya saker och kul att känna "yes, jag kunde" när man försöker själv. Inga påhopp sedan senast heller, det är också kul!

Inga kommentarer: