tisdag 17 februari 2009

en mystisk varelse...

På beställning frå min syster med bloggen hos oss kommer här en liten story ur mitt liv! Jag har jobbat på Esab i snart 4 år, de allra flesta dagarna har jag använt cykeln för att ta mig dit. Det går fort, är skönt och vi har bra cykelväg nästan hela vägen. Detta hände en morgon för lääänge sedan: Jag tror att det var mörkt och jag kom cyklandes i hyfsad fart strax utanför Esabområdet, helt plötsligt kommer det upp ett stort monster på vägen! Jag skriker och bromsar hårt för att hinna stanna i tid. Monstret stannar också. Bakom mig kommer en man på cykel, han får också bromsa rejält. "Shit vad är det för något?" säger jag som hunnit tänka på tusen djur utan att förstå. Han svarar lugnt: (vääääldigt lugnt!) "Det är en bäver, det är inte ofta man ser dem på land" jag halvskriker: "shit vad stor".

Vid det laget har monstret fortsatt över vägen och försvunnit och jag trampar tokfort vidare till jobbet. Väl inne på min arbetsplats berättar jag med andan i halsen om min "nära döden upplevelse", och ja, jag var verkligen skärrad!
Mannen visade sig vara gift med en kvinna på min avdelning, hon skrattade gott när han berättade om bävermötet och en hysterisk tjej... Men hade inte jag skrikit så hade han inte hunnit stanna så...
För alla er som inte haft den stora lyckan att möta en bäver på vägen kan jag berätta att de är stora, långt mycket större än de ser ut att vara på håll och enorma om man jämför med bilder från skolböckerna!!! (Vi har den stora lyckan att ha bävrar i ån ca 100m hemifrån så jag har sett många utan att bli rädd också!)