söndag 22 februari 2009

vinter

Igår var jag och Noras farmor i Rönneshytta och handlade en bob! Rea såklart, och vem kan motstå en tripp till Hytteboa?! Massor av fina saker finns det där, lite Ullared över det hela.
Jag fixade ihop den under tiden som liten sov middag (med lite hjälp av Per, tack tack!). Jag drog sedan en yrvaken tjej tvärs över byn till lekkompisen Miranda. Där lektes och fikades det innan pappan kom och hämtade oss (med bil!)
Nu väntar en tur till Mosjön, Mr M har skruvat folkracebil för att kunna ta en sväng på isen. Själv ser jag fram emot korvgrillning, hundpulka och bobåk. Fast först ska det packas, skottas och plockas undan...
Här kommer före-efter bilder på mitt senaste arbete, handdukshängarna i badrummet:
före, brunt trä och mässingskrokar
efter, vitmålat med bortsade stålknoppar (skåpshandtag från IKEA)
Som vanligt är jag skitnöjd och tycker att det blev sååå bra!

Inga kommentarer: