söndag 26 april 2009

kalas nummer tre...

15 personer käkade lunch här idag, kycklinggryta och ris. låter ju lätt som en plätt, men hallå! Femton pers!!! "Vår kokbok" räddade det hela med ett recept/beskrivning på hur man kokar ris i ugnen, tack, tack! Det var riktigt smidigt faktiskt.

Lagom till tårtan kom ytterligare sex gäster och kaoset var ett faktum! Behöver jag tillägga att jag inte hann prata med alla? Eller att jag inte hann ta några kort? Eller att jag inte sett alla presenter än...
N var glad och nöjd hela tiden, mumsade mat och tårta som en tvååring :-) Efter kalaset lektes det på "lilla vägen" här utanför. Jag försökte fånga alla barnen på bild men det var inte så lätt!
När alla gäster åkte hem fick jag skjuts till Röfors där jag med stavarna i högsta hugg gav mig ut i elljusspåret, så skönt! Önskar att jag hade gått fram och tillbaka, vädret var kalas och jag gillar verkligen stavgång! Mindre kul att gå på asfalt, det väsnas så mycket. Hemma har jag sedan provat diverse övningar med gummiband och pilatesboll, riktigt kul det också faktiskt!
N med kusinerna H och L samt alla hennes "fordon"
Noras nya sparkcykel matchas snyggt med Lisas keps!
Nytt i sanden: grävmaskin!

1 kommentar:

Hanna sa...

Tack för god mat. Skicka receptet på ris i ugnen jag har inte den kokboken!