lördag 4 april 2009

vedstaplings SM...

Det är något för mig det! Runt klockan nio i morse var vi ute och började. M tjuvstartade lite igår eftermiddag med klyvningen men idag har han (med en jobbarkompis till hjälp vid spaken) kluvit ca 12 kubik (staplad volym!). Mitt jobb har varit att stapla, alla eventuella ras kommer att skyllas på mig...

Klockan 18.15 kollade vi på klockan, då hade vi precis börjat plocka undan för dagen. Än finns det några kubik kvar att klyva, men det sparas till imorgon eller en annan dag. Vi har dock haft några pauser, jag har bryggt hur många koppar som helst med kaffe och hunnit med att baka en kladdkaka. Till lunch serverades rester från igår tillsammans med ugnsstekt lax och romsås, smidigt och gott.
N har varit med sin farmor hela dagen och jag tror att alla inblandade uppskattade det upplägget!
Jag tycker att det är ganska roligt att hålla på med ved, detta var dock i mesta laget för att stapla utan stöd. En vedbod skulle inte vara helt fel, tänk vad enkelt, bara att stapla rader mellan väggarna eller kanske bara kasta in i en stor hög. Jag ska nog önska mig en sådan och ett växthus och en lekstuga och en redskapsbod och... Det är mycket man vill ha!
Nu softar vi i soffan, kollar på Robinson och drömmer oss bort till turkost vatten, sandstränder och sol. Jag är så lycklig för den sol vi haft idag, det passade oss mycket bra och vi hoppas på fler underbara vårdagar. Imorgon ska N och jag på utflykt med Kumlakusinerna, vädret får gärna vara som idag...

Inga kommentarer: