torsdag 21 maj 2009

gräs!

Mycket handlar om gräs och grönbete i mitt liv just nu :-)

Igår var jag i Vretstorp på fotbollsträning. Det var min syster som fick nys om att det var saker på gång där.
Fotbollssuget kommer varje vår när gräset blir grönt. Förra året provade jag lite i Laxå IF men kände mig inte riktigt hemma. Laget är väldigt ungt och sammansvetsat, att jag dessutom jobbade skift gjorde ju inte saken bättre.
Men nu, nu har jag hittat hem! Kommer man från Vretstorp så är ju såklart Vretstorp hemma! Ett väldigt blandat gäng, i såväl ålder som bollkontroll och kondition. Träningen var den tredje av fyra i ett "fotbollsintresse-test", vi var sexton på plats igår det räknar jag som bra.
Det var en ganska tuff timme och jag känner av det i benen idag... Jag håller tummarna för ett damlag i VIF, jag känner mig laddad! Kul att få spela ihop med systeryster igen, tredje gången gillt = livet ut, eller?!
Idag har N och jag varit med systeryster, H och E och mormor på betessläpp! Lyckliga kossor som travar ut på grönbetet efter en lååång vinter. De hoppade och stutsade, stångades och busade.
Tyvärr hade vi lite otur och fick mer dramatik än vi någonsin önskat. En ko gick för nära elstaketet, fastnade och gick ned sig i ett dike. Efter en stund lyckades de dock dra upp henne med några rep och hon verkade må ganska bra. Efter att ha kollat runt lite i hagen tog de in henne i ladugården igen. Jag hoppas du mår bra lilla ko, tänker på dig!
På eftermiddagen har vi varit ute, Nora och jag rensade ogräs och planterade små jordgubbsplantor när M snickrade. Nu har han hjälp av en vän och det hamrar på rätt bra där ute!

2 kommentarer:

Tessan sa...

Håller också tummarna för ett damlag i Vretstorp då:D
Kanske ska tjata lite på Dennis så han börjar spela i VIF igen...
Du verkar ha fullt upp med alla projekt därhemma.. Kram från T

Hanna sa...

Bra att du gömt knivarna! Jag vill se kort på huset, nu....