söndag 24 maj 2009

tårtfrukost

I morse var det jag som tog morgonpromenaden med hunden. Efter det stannade jag ute och röjde undan pallbockar och annat inför förmiddagens gräsklippning.
Undertiden låg Mr M i sängen och blev servad av Nora. Frukt, kakor och tårta bjöds det (allt från hennes egna kök i rummet brevid) när M tyckte att det behövdes en kniv till tårtan så fixade hon det med. Denna gång hämtades det från det riktiga köket...
Japp, det här fixar jag!
Mamman har nu sett till att alla knivar ligger i barnsäkra lådor, bara så att ni vet!
Dagen har sedan ägnats åt lek, lek i lekpark och lek hos mormor med kusinerna. På förmiddagen hade vi träff med mammor och barn från föräldragruppen, det är drygt ett år sedan vi lekte senast... Trevlig var det iallafall och vi pratade om att prova fler lekparker!
På eftermiddagen har vi kalasat hos mormor vars födelsedag var igår, grattis, grattis! God mat och tårta fick vi också. Med mig hem hade jag dessutom tre små krukor med vita blommor, några gamla plankor och en grej till... Min mjölkkanna! Min stora fina mjölkkanna.
Jag tror att jag var 18 år när jag köpte den billigt, billigt på försvarets utförsäljning i Ånnaboda (eller var var det?) Jag bodde hemma på den tiden och tyckte att mamma skulle ha blommor i den... Min mamma var dock inte lika förtjust i försvarets stora militärgröna plåtkanna... Idag förstår jag henne! Den är inte vacker, men den kanske kan bli?! M och jag ska försöka så får vi se!
Plankorna som jag fick ska jag ha till ett litet måleriprojekt, de måste bara torka först...