tisdag 2 juni 2009

febrigt

Lämnade en lite gnällig tjej på förskolan imorse och klockan elva fick jag lov att hämta samma lilla tjej. Feber, trött och hängig är sjukdomsdiagnosen.

När vi kom hem bäddade hon ner sig framför sin Pippifilm, fick en flaska välling och somnade bums! Vaknade varm som en kamin och fick såväl glass som saft och alvedon.
Vi (Nora och jag) hoppade över urnsättningen men följde med på fikat, med alvedon i kroppen är hon riktigt pigg... Tack allra bästa Märy för att du ville vakta vår skatt idag igen, nu blev det ju inte så, men iallafall!
Efter fikat hos farmor bäddade hon ner sig och pappan framför filmen och den här gången såg hon nog halva innan hon somnade... Pappan såg kanske hela innan han också somnade(eller?!) Själv har jag tränat, eller alltså, målat! Bara 80 meter (men de var bredare idag så det jämnar ut sig!)
Imorgon borde jag täckmåla det jag grundade idag, så är det bara för Mr att spika sedan! Han ska för övrigt vara hemma och "vabba" veckan ut (om hon inte piggar på sig snabbare förstås) hans första VAB och jag hoppas ju såklart på ett nystädat hem, mat på bordet och kaka till kaffet när jag kommer hem från jobbet!!! (Och ja, jag lovar att jag ska dricka kaffe om han har bakat en kaka!)

Inga kommentarer: