torsdag 1 oktober 2009

inget mera mys-pys

Iallafall inte med levandeljus... Jag har varit på brandutbildning i dag på jobbet! Självklart förstod jag även innan att det finns risker hemma, tvättmaskin, spis, levandeljus osv men ändå fick jag mig en liten tankeställare. Jag kommer nu att vara lite mer noggrann, en stund åtminstone!

Efter jobbet åkte N och jag till Pälltorp för att hämta hundmat (vi köper genom dem, billigt och bra tillgänglighet!) Med oss hem hade vi björnbär, päron och kantareller, och hundmat! Lyckad liten tripp som även innebar fika, nice!
Vid läggdags idag bestämde sig tjejan för att ta med sin doftande persikogubbe i sängen, jag försökte ta bort den när hon somnat men icke! Hon höll den stenhårt i famnen och skrek "nej, min, min"!
En stund senare kom hon farandes ur sängen ropandes "inte Melker" och stängde dörren om sig i sitt rum och somnade om! Gullunge, nu sover hon gott med vidöppen dörr och utan persikodoft...