onsdag 3 februari 2010

S N Ö ! ! !

"Jag ser det snöar, jag ser det snöar, det var väl roligt hurra!" Eller?

Nu är vi friska, energin börjar komma åter och allt känns betydligt bättre. Igår kändes det som om hela livet kunde kvitta, de tankarna är bortblåsta idag!
Vi har lite snöröjning att ta igen, har visst missat ett par viktiga dagar! Mr M har lånat en snöslunga och kör gångar som gräsklipparen kan köra i, de gamla hade blivit lite smala...
N och jag har också hjälpt till, men mest lekte vi nog i snön. Vilken fantastisk vinter, massor av snö och det blir bara mer och mer! Snövallarna är lika höga nu som när man var liten (för visst var det så här då?!)
Jag ska försöka ta massor av kort som vi kan spara i albumet. Kul att ha när tösen blir större, för inte tror vi att det kommer bli fler sådana här vintrar, eller? Jag tänker inte gnälla i alla fall, hellre 18 ton snö än regn och blask på vår gård! (Det hinner vi nog med ändå...)

Inga kommentarer: