tisdag 2 februari 2010

snart frisk?

Inkubationstid och symptom på vinterkräksjukan: Inkubationstiden är en till två dagar. Illamående, kräkningar, diarré och värk i magen är vanliga symptom Ibland kan även feber och muskelvärk förekomma. Oftast går det hela över efter en till två dagar. Oftast är maginfluensan helt ofarlig, även om man kan bli väldigt medtagen av den. Utmattningen kan lindras genom att dricka mycket, gärna vätskeersättning som tillför blandannat de salter som kroppen förlorar om man är mycket dålig. För dem som har nedsatt motståndskraft mot magsjuka, som barn, äldre och personer med någon allvarlig sjukdom kan sjukdomen dock vara allvarligare.

Eftersom att alla symptomen stämmer (utom kräkset för mig!) så hoppas jag nu att det är just vinterkräksjukan vi har för i så fall är vi friska imorgon, jippi!
Liten är fortfarande piggelin, pappan och jag är dödströtta... "Muskelvärk kan förekomma" -o ja! Jag har ont i hela kroppen, inklusive alla fingrar och under fötterna! Febern kan också bockas av, inte mycket men typ hela tiden.
Nu ska jag koka vätskeersättning, hoppas, hoppas att det hjälper. Håll tummarna för att N ska klara sig snälla ni.

Inga kommentarer: