onsdag 6 maj 2009

sysselsättning

Om det inte är nog att vara hemma med febersjuk liten kan man alltid fylla ut tiden med träning, sömnad och matlagning!
Med N är läget oförändrat, snorig, hängig och gnällig. Idag har matlusten varit obefintlig... Det blir att vara hemma i morgon också.
Imorse provade jag mitt gummiband, det funkade kalas att sätta fast i Noras stora skåp. Mina armmuskler börjar faktiskt synas nu, det har de aaaldrig gjort förut! det är motiverande vill jag lova!
Till lunch blev det kålpudding och potatis, mumsigt! Mr M blev inte jätteglad när han hörde att han skulle få det till kvällsmat... Om han visste hur många lådor det blev till frysen!!!
När N sov middag tänkte jag måla men färgen var slut (hur då liksom?!) så då fick jag ta fram symaskinen istället! Det var länge, länge sedan sist och faktiskt riktigt kul. Så kul att den står kvar framme för fortsatt användande i eftermiddag/kväll.
Jag fick lite inspiration på auktionen i lördags när folk budade på spetslakan som galna. Jag har en hög som jag använder och en hög som inte används, men nu ska här sys! Jag har dessutom sex volangdynor liggandes som inte ens är halvklara... Gah, jag vet inte hur jag ska få lust att fixa dem. Mamma kom och hjälp!!!
Nu är stora älsklingen iväg till färgaffären för att fylla på mitt förråd, han vet vad som gör mig glad, hihi! Stora bordet är färdiggrundat och ska nu täckmålas några vändor innan det får komma på plats, jag längtar!
Dagens syprojekt: två lampkjolar. Material: gardintyg från Indiska inköpt 1999! (japp, till min första lägenhet!)
Ett litet trick hon brukar göra... Pappret fastnar i snoret och hon springer runt med det så!
Körsbärsblommor från trädgården står i en vas på öppnaspisen, ljuvligt!

2 kommentarer:

Hanna sa...

Tyg som liksom blev en gardin som nu hipp som happ blivit lampkjolar! Vad duktig du är!!!

Camilla Krona sa...

Söta lilla snutt unge. hoppas hon kryar på sej snart.
Kram camilla